The Australian Antarctic Division is seeking to establish an alliance-type contract with a construction partner to deliver the program in partnership with industry.
In 2019 the Australian Government announced an investment of more than $450 million over the next ten years to modernise the network of research stations and supporting infrastructure.
Initial works will focus on renewing assets reaching their end of life, including new facilities at Wilkins aerodrome and ski landing areas at Casey and Davis to improve services and safety for summer operating aircraft crews and expeditioners.
Infrastructure at Davis research station will be upgraded to increase the station population and improve operations.
Longer term priorities over the next decade include:
- Renewal of end-of-life infrastructure
- Modernisation of fuel, water, energy, and communications infrastructure
- Upgrading heavy vehicles and mobile equipment
- Provision of cutting-edge medical technology
- Reduction of Australia’s carbon footprint in Antarctica
- Improvement of assets such as boats, wharfs and aerodromes.
All works will be subject to rigorous environmental approvals while old or disused buildings will undergo decommissioning and site remediation.
Expressions of Interest are open to 5 September. A contract is expected to be awarded by the middle of 2023, with some works beginning over the 2023-24 Antarctic season.
Australian Antartic Program
Se han abierto expresiones de interés en AusTender para un socio de entrega en el Programa de Renovación de Infraestructura Antártica.
La División Antártica Australiana busca establecer un contrato tipo alianza con un socio constructor para ejecutar el programa en asociación con la industria.
En 2019, el gobierno australiano anunció una inversión de más de $450 millones durante los próximos diez años para modernizar la red de estaciones de investigación y la infraestructura de apoyo.
Los trabajos iniciales se centrarán en la renovación de los activos que lleguen al final de su vida útil, incluidas las nuevas instalaciones en el aeródromo de Wilkins y las áreas de aterrizaje de esquí en Casey y Davis para mejorar los servicios y la seguridad de las tripulaciones y expedicionarios de aeronaves que operan en verano.
Se actualizará la infraestructura en la estación de investigación Davis para aumentar la población de la estación y mejorar las operaciones.
Las prioridades a más largo plazo durante la próxima década incluyen:
Renovación de infraestructuras al final de su vida útil
Modernización de la infraestructura de combustible, agua, energía y comunicaciones
Modernización de vehículos pesados y equipos móviles
Provisión de tecnología médica de punta
Reducción de la huella de carbono de Australia en la Antártida
Mejora de activos como barcos, muelles y aeródromos.
Todas las obras estarán sujetas a rigurosas aprobaciones ambientales, mientras que los edificios antiguos o en desuso se someterán a desmantelamiento y remediación del sitio.
Las expresiones de interés están abiertas hasta el 5 de septiembre. Se espera que se adjudique un contrato a mediados de 2023 y que algunas obras comiencen durante la temporada antártica 2023-24.
No hay comentarios:
Publicar un comentario